آموزشافزونه وردپرسمقاله

راهنمای استفاده از میلرلایت (MailerLite)

 معرفی
MailerLite

MailerLite  یک راه حل بازاریابی ایمیلی ساده برای انواع کسب و کار است. ایده اصلی در پشت راه حل ما سادگی است. MailerLite به مشتریان خود یک ویرایشگر محتوای ساده و کاربر پسند، مدیریت ساده مشترکان و گزارش های کمپین با مهمترین آمار ارائه می دهد.

تمام ویژگی ها در طرح رایگان برای همیشه فعال است که شامل 1000 مشترک رایگان می باشد. اگر بیش از 1000 مشترک دارید – لطفا طرح های پرداخت شده مقرون به صرفه MailerLite را بررسی کنید!

چگونه شروع کنیم؟ این فوق العاده ساده است!

بهتر است با ثبت نام طرح رایگان شروع کنید. روی دکمه آبی در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. شما صفحه ثبت نام را می بینید که در آن شما نیاز دارید نام شرکت، آدرس ایمیل خود را وارد کنید و یک رمز عبور را انتخاب کنید

پس از اتمام کار، بر روی CREATE MY ACCOUNT کلیک کنید شما به حساب کاربری جدید MailerLite هدایت می شوید.

بلافاصله پس از ثبت نام  یک ایمیل تأیید به شما ارسال خواهد شد. فقط روی دکمه برای تأیید کلیک کنید و به حساب کاربری جدید MailerLite خود بازگردید.

✎ توجه: لطفا زمان ثبت نام شرایط سرویس و خط مشی ضد هرزنامه را بخوانید. اطمینان حاصل کنید که مجاز به ارسال ایمیل به مشترکان کمپین های خود هستید و مطلع هستید که بازاریابی پورسانتی ممنوع است.

تأیید حساب کاربری شما

پس از ایجاد یک حساب کاربری MailerLite، باید 2 مرحله زیر را برای تأیید اعتبار حساب کاربری خود انجام دهید:

  • مشخصات خود را کامل کنید
  • دامنه وبسایت خود را تأیید کنید

تکمیل مشخصات خود

در مورد خودتان و شرکت تان توضیح دهید. لطفا توجه داشته باشید که این اطلاعات در طول روند تأیید مورد استفاده قرار می گیرد.

دامنه وبسایت خود را تأیید کنید

تأیید وبسایت شما شامل دو مرحله می شود. اولین قدم این است که آدرس وب سایت خود را وارد کنید:

گام دوم این است که آدرس ایمیل دامنه خود را وارد کنید:

✎ توجه: دامنه ایمیل باید همانند دامنه وب سایت شما باشد و برای شروع استفاده از سرویس MailerLite لازم است، زیرا اکثر سرویسدهندگان ایمیل به راحتی خبرنامه را از آدرسهای عمومی مانند جیمیل یا یاهو مسدود می کنند. این امر موجب بهبود قابلیت ارائه خبرنامه های الکترونیکی شما می شود و به MailerLite کمک می کند تا خدمات بسیار عالی ای را که انتظار دارد به شما ارائه دهد.

منتظر تأیید

پس از تکمیل 2 مرحله برای تأیید اعتبار، MailerLite شروع به بررسی حساب شما خواهد کرد.

معمولا تأیید 15 دقیقه تا 4 ساعت طول می کشد، اما گاهی ممکن است تا 1 روز طول بکشد. پس از بررسی حساب شما – یک ایمیل اعلان به همه مدیران حساب ارسال می شود.

✎ توجه: این تصویب برای اولین بار که شما یک حساب را باز کنید و هر زمان که تصمیم به ارتقاء طرح خود دارید لازم است.

مشترکان خود را وارد کنید

وارد کردن مشترکین به MailerLite واقعا آسان است. فقط این مراحل را دنبال کنید:

  1. بر روی تب Subscribersکلیک کنید.

  1. حالا روی Add new groupکلیک کنید (دکمه نارنجی در بالا سمت راست).
  2. نام گروه خود را وارد کنید و دکمه Create را فشار دهید.

  1. به گروه خود وارد شوید و بر روی Add the first subscribers to your new groupکلیک کنید.

  1. اکنون یکی از راه های بارگیری لیست خود را با استفاده از CSV، Excel یا به صورت دستی (یک به یک) را انتخاب کنید.

اولین کمپین خود را ایجاد کنید

پس از آپلود لیست خود، زمان ایجاد اولین کمپین شما است:

  1. بر روی Campaigns کلیک کنید، یک دکمه نارنجی خواهید دید Create your first Email

  1. پس از کلیک، یک صفحه جدید با 4 نوع کمپین مشاهده خواهید کرد.

نوع کمپین:

  • Regular برای کمپین های عادی است
  • A/B Split Campaign به شما اجازه می دهد تغییرات کمپین های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بهتر عمل می کند.
  • گزینه Auto Resend به شما این امکان را می دهد که به طور خودکار این کمپین را برای کسانی که آن را باز نکنند یا بر روی لینک ها کلیک نکنید دوباره ارسال کنید.
  • کمپین های RSS به شما اجازه می دهد تا RSS خوراک وب سایت خود را با MailerLite پیوند دهید.
  • شما می توانید از آن برای ارسال ایمیل های خودکار به مشترکین خود استفاده کنید هر بار که چیزی جدید در وبلاگ خود منتشر می کنید برای مشترکین شما ارسال می گردد.
  1. عنوان موضوع کمپین خود را وارد کنید. شما همچنین می توانید یک شکلک اضافه یا آن را سفارشی نمایید.
  2. آدرس ایمیل فرستنده خود را چک کنید (مطمئن شوید که از دامنه ثبت شده خود استفاده می کنید) و زبان خبرنامه خود را انتخاب کنید (لطفا توجه داشته باشید که این نیز بر زبان صفحه لغو اشتراک خود تاثیر می گذارد). پس از انجام، روی NEXT: Content کلیک کنید.
  3. برای ایجاد کمپین یا انتخاب یکی از قالب های پیش ساخته، یکی از ویراستاران ما را انتخاب کنید.

☚ اگر می خواهید یک کمپین متنی ساده ایجاد کنید – Rich Text Editor را انتخاب کنید. یک کمپین آماده HTML داشته باشید و بخواهید آن را آپلود کنید؟ – سپس، ویرایشگر HTML را انتخاب کنید.

  1. طراحی کمپین خود. شما در گالری می توانید خبرنامه های برای نمونه مشاهده کنید. پس از اتمام کار، روی دکمه Done Editing کلیک کنید.
  2. یک گروه از مشترکان خود را انتخاب کنید و روی NEXT کلیک کنید: بررسی و تایید.

  1. ما توصیه می کنیم یک ایمیل نمونه به خودتان ارسال کنید تا بررسی کنید چه چیزی برای مشتریان شما نمایش داده خواهد شد.

✎ توجه: ایمیل های تست که با استفاده از دکمه ارسال تست ایمیل فرستاده می شوند بعضی اوقات به علت تست اضافی کلمه اضافه شده در زمینه موضوع در پوشه هرزنامه قرار می گیرند. نگران نباشید، برای کمپین های منظم این اتفاق نمی افتد.

  1. کمپین شما آماده ارسال است!

لطفا توجه داشته باشید که اگر حساب کاربری شما تأیید نشده باشد (هنوز)، میتوانید حداکثر تا 10 مشترک را ارسال کنید.

اولین کمپین خود را ارسال کنید

پس از تأیید حساب شما – باید بر روی دکمه ارسال کلیک کنید و کمپین را ارسال کنید یا برنامه را بعدا ارسال کنید. اگر حساب کاربری GA دارید، می توانید برچسب های Google Analytics را اضافه کنید. وقتی روی «ارسال» کلیک کنید، کمپین در پوشه صندوق ارسال ظاهر می شود.

چگونه می توان گزارش های کمپین را تجزیه و تحلیل کرد؟

پس از ارسال این کمپین، از صندوق خروجی به پوشه ارسال شده منتقل خواهد شد. شما می توانید گزارش ها را به راحتی مشاهده کنید:

  1. به پوشه ارسالی خود بروید و کمپین خود را در بالای لیست پیدا کنید. شما بلافاصله تعداد دریافت کنندگان و درصد باز و کلیک را مشاهده خواهید کرد.

  1. View Report را کلیک کنید.
  2. آمار دقیق باز، کلیک، لغو اشتراک، شکایات هرزنامه، پرش و موارد دیگر را مشاهده خواهید کرد. MailerLite حتی به شما نشان می دهد که از چه مکان هایی ایمیل باز شده است.

هدایت حساب کاربری شما

  • Dashboard (داشبورد) – آخرین کمپین و آمار آن را نمایش می دهد. در زیر بخش کمپین شما لیست مشترکان منحصر به خود را خواهید دید.
  • Campaigns (کمپین ها) – به شما برای ایجاد یک کمپین جدید، مشاهده و تجزیه و تحلیل گزارش ها، کپی کردن و ویرایش کمپین های ایجاد شده اجازه می دهد.
  • Subscribers (مشترکین) – ایجاد گروه، اشتراک کاربران خود و مدیریت لیست های خود.
  • Forms (فرم ها) – ایجاد فرم اشتراک و اضافه کردن آنها به وب سایت شما.
  • Automation (اتوماسیون) – از این گزینه برای ارسال کمپین خودکار بلافاصله هنگامی که یک مشترک جدید به لیست شما اضافه شده و یا برنامه‌ای برای ارسال بعدا به آنها استفاده می شود.
  • Upgrade (ارتقا) – اگر شما بیش از 1000 مشترک منحصر به فرد داشته باشید، می توانید پنل خود را به یکی از طرح‌های مقرون به صرفه MailerLite ارتقا دهید.
  • Refer a friend (یک دوست را پیدا کنید) – MailerLite را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و هنگامی که آنها ثبت نام می کنند اعتبار 20 دلار دریافت می کنید. اگر آنها در حال ارتقاء هستند، شما یک اعتبار 20 دلار نیز دریافت خواهید کرد.

در گوشه بالا سمت راست میتوانید منوی کاربری خود را پیدا کنید:

  • My Profile (پروفایل من) – عکس خود را بارگذاری کنید، نام خود را وارد کنید، جزئیات ورود را مشاهده کنید و گذرواژه خود را تغییر دهید.
  • Users (کاربران) – یک کاربر یا مدیر جدید اضافه کنید.
  • Account Settings (تنظیمات حساب) – تغییر نام حساب شما، منطقه زمانی، اطلاعات فرستنده پیش فرض و گزینه ای برای غیرفعال کردن لوگو MailerLite در طرح های پرداخت شده.
  • Integrations (ادغام) – کاربران پیشرفته می توانند یکپارچه سازی های مختلف موجود را مشاهده کنند. کلید API خود را پیدا کنید، با فیسبوک، وردپرس، Shopify و دیگران ادغام کنید.
  • Authentication (احراز هویت) – گزینه پیشرفته برای اضافه کردن مقادیر TXT به منطقه DNS خود و مدیریت مجوز برای خودتان. توصیه می شود که دامنه ای متعلق به خود را ثبت نام کنید.
  • Subscribe Settings (تنظیمات اشتراک) – برای انتخاب API و یکپارچگی دوگانه را فعال کنید، اگر میخواهید ایمیلهای تأیید را به مشترکانی که از طریق API یا یکپارچه سازی دیگر پیوسته اند ارسال کنید این گزینه را فعال نمایید.
  • Unsubscribe page (صفحه لغو اشتراک) – در این صفحه تغییرات مشترکین خود را ببینید هنگامی که آنها بر روی لینک لغو اشتراک در کمپین شما کلیک می کنند.
  • Notifications (اعلان ها) – آدرس ایمیل خود را برای دریافت هشدار سریع بفرستید. زمانیکه مشترکین عضویت یا لغو اشتراک می کنند، خلاصه ای از تاریخ روز مشترکین و لغو اشتراک یا اعلان های صورتحساب برای شما ارسال می گردد.
  • Switch Account (تغییر حساب) – این گزینه به شما امکان می دهد تا حساب خود را تغییر دهید، در صورتی که چندین حساب داشته باشید.
  • Change Language (تغییر زبان) – زبان رابط را تغییر می دهد.
  • Help (راهنما) – دسترسی سریع به پایگاه دانش و آموزش های ویدیویی.
  • Product updates (به روز رسانی محصولات) – نگاهی به ویژگی های آینده و آنچه که اخیرا منتشر شد است.
برچسب ها
نمایش بیشتر

یک نظر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن